Studie ukázala, že lidé tráví až 35 % svého volného času sledováním televize a video záznamů a že roste povědomí uživatelů o nových technologiích, které následně vedou k nové struktuře využívání médií.
Nejméně jednou týdně stále sleduje „lineární“ televizní vysílání na 93 % uživatelů, nicméně role vysílaných TV programů se posunuje díky zavádění nových distribučních kanálů. Přes 70 % dotazovaných uživatelů alespoň jednou týdně streamuje, stahuje nebo sleduje TV vysílání ze záznamu, přičemž 50 % využívá každý týden internetové televizní vysílání nebo video jako službu na vyžádání (on-demand).
Živě vysílaný obsah je pro spotřebitele stále velmi důležitý, nicméně možnost rozhodnout se kdy a jak televizní vysílání sledovat ovlivní to, jakou roli lineární nebo plánované vysílání bude mít.
Spotřebitelé do budoucna volají po personalizovaných, snadno použitelných a vysoce kvalitních službách typu on-demand bez přerušování přestávkami na reklamu.
K tomu dodává Anders Erlandsson, starší poradce z organizace Ericsson ConsumerLab: „Závěr naší studie je takový, že užívání služeb je roztříštěné a složité. Existuje jen málo zavedených vzorů spotřeby a na trhu se postupuje stylem pokus-omyl s mnoha otázkami kolem. Spotřebitel hledá takové řešení, které by mu dávalo svobodu vybrat si, co chce, kdy to chce a jak to chce. Středem zájmu je praktická zkušenost uživatelů, nikoli technická platforma.“
Data ukazují na jasnou závislost mezi tím, které funkce spotřebitelé považují za důležité, a jejich ochotou za ně platit. Útraty spotřebitelů dnes neodpovídají času investovanému do sledování. Průměrný spotřebitel dnes utratí 38 eur měsíčně za sledování televize, přičemž bezmála 60% této částky se vztahuje k televiznímu vysílání. Ale protože čas strávený sledováním televizního vysílání představuje pouze asi 40 % z celkové spotřeby TV/video služeb, je zřejmé, že zákazníci neplatí za to, co využívají nejvíce. Výsledky studie Ericsson ConsumerLab jasně ukazují na to, že útraty spotřebitelů se v budoucnu posunou jiným směrem, přičemž lze očekávat výrazný nárůst tržeb za služby poskytované na vyžádání (on-demand) – za předpokladu, že budou uspokojeny požadavky zákazníků na vysokou kvalitu, snadnost použití a přístup k požadovanému obsahu.
Studie se zabývala i přístupem spotřebitelů k dotykovým tabletům a tím, jak taková zařízení zapadají do využívání TV služeb; 37 % uživatelů má velký zájem využívat tablet jako dálkový ovladač.
Studie organizace Ericsson ConsumerLab se zaměřují na chování spotřebitelů a jejich názory na telekomunikační a televizní produkty a služby, což poskytovatelům těchto služeb pomáhá porozumět potřebám spotřebitelů a připravovat strategie přinášející zisk.
VÝSLEDKY PRŮZKUMU
- Internetové televizní vysílání zaznamenává prudký růst, 50 % uživatelů jej sleduje jednou týdně
- Příslib budoucích výnosů, a to i přes dnešní neochotu uživatelů platit za online obsah
- Útraty spotřebitelů se změní společně s nástupem obsahu na vyžádání
- Velký zájem o dotykové tablety
- Vzorek reprezentující více než 300 mil. spotřebitelů